Saturday, April 25

senja....

hari2 berlau berlari meninggalkan ku...sedang aku lagi alpa dgn apa yang masih lagi buntu...sedang aku masih lagi memikirkan akan yang mendatang...sedang aku masih lagi sangsi dgn jalan2 yang sibuk tat manusia yang terlalu sibuk dgn dunia yang semakin merintih sakit siksa runtuh dgn perlakuan mereka....

selalu saja aku berlau namun tetap menemani ku..selalu saja cahaya yang menyinari alam ini membantuku melihat dgn jelas...perlakuan ku ini selalu ku persoalkan...mana, apa, di mana, bagai mana dan terus dgn persoalan di hati ini tentang hari yang akan mendatang bukan saja selagi nafas berhembus, bukan saja selagi perilaku ku lakukan tapi akan hari yang kita sendiri akan hadapi...YANG PASTI HARI ITU SEMUA MANUSIA AKAN DI BANGKITKAN DARI MATI DAN DI HISAPKAN SEMUA DOSA DAN PAHALA MEREKA....mampukah aku menghadapi hari itu...malam tadi aku bermimpi akan hari2 itu...aku sendiri masih lagi belum sedia menghadapi hari2 di dunia apakan lagi dgn hari2 itu...?

Senja cahaya yang seakan tak mahu berhenti menyinari manusia kerana ia telah di utuskan oleh NYA utk melaksanakn tanggungjawabnya sendiri...sedang aku yang di utus sebagai khalifah utk beriman kepadaNYA tak mampu melaksana tanggungjawab ku sendiri....belahan cahaya senja yang di halang oleh awan dan bumi masih tetap ia pancarkan....walau merah warnanya masih tetap akan....lagi yang FARDHU AIN masih terlaksana apakan lagi mahu melakukan yang FARDHU KIFAYAH?

aku ini manusia....dan sering saja lupa akan apa yang ku lakukan...sedang syaitan nirajim itu berjanji.."Dan sungguh, aku akan menyesatkan mereka, dan memenuhi mereka dengan khayalan"(4:119).

YA ALLAH jauhkan lah aku dari sebarang godaan syaitan nirajim..sedang hambamu ini mahu pulang ke jalan MU utk memperbetulkan segala kesalahan ku, kemungkaranku...amin....

No comments: