Monday, June 15

semalam dan sabtu

seperti ahri2 sabtu yg lain aku berkerja..blm cuti2 dari awal bulan tu ari...jam menunjukan pukul 1130 aku menghitung ke jam 1200 utk pulang...ttb masage sampai..."wei atai gue ondaway g umah lu nak hantar durian lu tak yah susah masak..gue nak g kenduri anna.." lebih kurang g2 la...huhuhuuhuu...la jadi gak die dtg ingat x jd...xpe la nnt aku tunggu kat umah...jawab aku sendiri pada hp aku sbb x de kedit...huaaaa....

jam 1415 aku keluar bercadang nak pegi beli keropok ke ape ke...sementara tunggu wife ku masak...aik btl2 diorg sampai dgn pemanduan yg x berhemah..dari c efie(single mencari chenta)...nak masuk parking pon x pandai...hampeh tol...naseb la aku nie pro..huaahuhuhuu....
skali btl2 kan diorg bwk durian..mmg la suke aku..THANXS Syafa...huhuhuhu...hari tu gak abes duyan tu...lepas tu lepak la bual2...diorg layan anak aku...hari ini Haziq x de mood nak layan tetamu so die layan kepala sorg2 tgk citer otomen...huhuhhu...kalo x die merupakan org yg paling bz...hehehehe...

makanan dah siap kitorg pon makan...

borak2 sket dah tu diorg dah ak gerak nak ke majlis anna pulak...

esok=semalam...

"nak balik kg ke ari nie?"aku tanya.."ntah..."jawap wife...hump xpe la...siap2..siap2...siap...jam dah pukul 1345...gerak ke jemputan umah anna...alah belantik bukannye jauh pon....sesampai jek x de sorg pon aku konal segan gak nak larong...jap g "tu kawan pa ke?,die tgk2 pa jek dari tadi.."wife berkata...aku pon tersenyum hai naseb baek ade...huhuhuhuu...seperti biase haziq hairi org yg paleng bz...duduk x nak atas kusi nak atas riba..geram jek...elak balik nie aku lambong jek budak haziq nie..hehehehe....hairi ni lak dah x blh benti makan...hhehehehehe...

halim ngn joi bersama teman wanita masing2...tersengeh2 dair tadi tgk budak2 2 org nie..sempat lak tu cakap aku gemok..ade ke patut aku dah kurus la...huhuhuhu....mane ade gemok...
siap makan lepak jap g salam tanye kat mane penganten.."selang 2 rumah tu je..."kata lelaki yang menyambut salam kaut...ok destenasi seterusnye..selang 2 buah rumah...dah macam g beraya dah...lepak kat luor penganten x nak kuor...lalalalalala...5 minit..."mane pengantin?"awek alim bersuare..."mmg x blh masuk ke?"suare awek joi menyusul d tuju ke tuan rumah..."eh boleh la masuk la.."tuan rumah...ape punye sengal la mamat nie ade lak die blh buat bodo jek...
aku pon megekor dari belakang...kecoh kejab...mane penganten?mane penganten?...ish ape beso sgt nie?salah umh ke?jap g aku x puas hati..aku pon tgk dari depan...makaihbelon dah c anna nie...dari die tersipi memakai kasut ttb die berdiri...ha kau makan mmg belon macam kene tiop...sungguh luar dari jangkaan aku...hehehehe...maklum la dah bape lame lak aku x jumpe minah nie..."eh apsal korang masuk?"tanya penganten dgn ttb...la nak tgk ko la ape lagi?"eh, fida..atai...."sambil memeluk wife ku...sejenak die menghulurkan salam tanda bersalaman..xkan la aku nak peluk gak..huhuhuhuaaaaaaaaaa.....nie lagi sorg nie..."naik nye badan atai?dah gemok eh?"kata c anna..mane ade gemok die tu lagi gemok sahut ku..wife ku tersenggeh dari tadi....huhuhuuuhuh...so kesimpulan nye die lagi gemok dari aku...sbb wife aku terkebil2 mate tgk die macam x percaya....huhuhuhu....kompang pon dah sampai kitorg pon berangkat pulang...muka kucewa dari penganten pompuan terlihat sebab dapat jumpe kitorg kejap jek...
xpe nnt jumpe la.....

sepulang dari kenduri tu kitorg g jusco+uda beli goreng pisang+danga bay dok lepak=balik penak giler badan....huhuhhuhuhuhu



+-
sory la xde gambo...kamera xde...tp ape pon semoga di berkekalan ke akhirat kelak.....
anna mmg belon serius....huhuhuaaaaaaa...

1 comment:

Syfa Nisa M said...

haha, datang umah gue bai, bawak anak-anak bini sekali, selamba!