Friday, June 19

aku+camera=mase silam

lalalalalala....seperti biase aku dan photoshop...x cukup art ke aku nie?mane blh aku art beb..huhuhuhuhu...mungkin jiwa tu ade skill jek blm ade...ye la aku blm dpt menguasai ilmu photoshop lagi kn?x pe la aku akan cube sedaya upaya aku utk terus berjaya dalam bidang yang dah semakin comercial nie....aku tau semua org pon ade DSLR aku jek xde...xpe la aku masih belajar so x perlu terburu-buru kan?????...

aku kekadang terpikir gak mcm dah jd trend dah bende nie...tp itu bukan point nye..point nye diorg trendy tp diorg x art tau x?gua art..huaaaa...hehehehe...sememangnye aku dan gambo nie mmg x blh di pisahkan...di mane ade camera disitu ade aku...x kire la camera sape pon die kasi ke x ke gambo tu aku pasti akan ada disitu...naseb baek shoting org kawen outdoor tu aku x redah kaco diorg shoot...untung la tu...

aku mmg suke dgn camera sejak aku sekolah rendah lagi sejak MAK ade lagi..mase tu pakcik aku dari singapore kasi camera canon satu ngn nikkon satu tp mastu pakai film lagik...bentuk die pon same gak mcm DSLR skg nie aku x tau la name die ape...yg penting mmg kemarok dgn camera tu...sbnrnye pakcik aku kasi abg aku tp aku turut melenjan camera tu..huhuuuhuhuhui...abes abg aku pakai nikkon gua pakai la canon tu..hehehehe...

hampir tiap2 bulan gua mengepau arwah MAK gua beli kodak...huhuhuhuhu...nak wat camne sewaktu kami pergi kenduri kawen sedara kat muar rumah telah di masuki pencuri dan abes semua nye ilang...kucewa gak aku time tu...sadis btl...naseb baik x dapat sape yg curi tu satle die kat situ gak...uhuhuhuhu.....

selepas tu aku mula menjauh dari camera dan mendekat ke camera org lain x kire la ambik gambo ke bergambo ke mst nak ade...hehheheheheh..sampai camera kodak biase tu pon aku ambik gambo pemandangan yg aku rase cantek tp x de motif nye...sebab subjek jaoh....mmg x memuaskan ambik gambo paki camera biase nie...abes nak wat cane?

so skg nie aku mula mendekati camera kembali utk ber teman dgn rapat nye dgn mereka....huhuhuhuhu...so dalam hati nie wujud satu semangat kecameraan sejak dari aku dok kat kajang 2 thn lopeh...memula x tau gak...camera die funtion die mcm mane aku ingat still pakai kodak lagi ke...sbb kan die punye patern lebih kurang jek macam dulu nye...huuhuhuuh..sememangnye aku mmg bute teknologi...huaaaaaaaaa....



+-
sape lagi otai aku ke ko(trendy)?hehehehehe...
ade ke org yg bace blog aku nie?aku pon x tau tp aku nak bloging gak korg nak cakap ape?

No comments: